THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

24 January 2007

Ταπηροκρανίασις 2

Την πήρατε χαμπάρι την καινούρια εφημερίδα που βγήκε την Κυριακή και λέγεται "Το Άρθρο";
Και να μην την πήρατε, δε χάσατε και τίποτα...
Το ξέρετε οτι η εν λόγω εφημερίδα διαθέτει ένθετο με τίτλο "Blog";
Ομοίως δε χάνετε...
Αν όμως δεν το είδατε, σας πληροφορώ μετά μεγάλης λύπης μου οτι το εν λόγω έντυπο στάθηκε αφορμή να κλείσει ένα απο τα πιο αγαπημένα μου μπλογκάκια, με το οποίο έριχνα το γέλιο της αρκούδας σε σχεδόν καθημερινή βάση, μαζί με πολλούουουουους πολλούς άλλους εξίσου πειραγμένους όπως και η αφεντιά μου.
Πρόκειται για το μπλογκ του Gelial και δε βάζω λίνκι σκόπιμα, καθότι ο άνθρωπος αναγκάστηκε να σβήσει όλα του τα ποστ και πλέον το μόνο που υπάρχει είναι το "κηδειόχαρτο" (μακριά απο μας!) - δηλαδή καμία σχέση αυτή η καταθλιπτική κατάσταση με την πραγματική εικόνα που παρουσίαζε το μπλογκ πριν τη νίλα που έπαθε...
In a nutshell: Το συγκεκριμένο ένθετο απαρτίζεται απο τυχαία αποσπάσματα διαφόρων blogs, ένα απο τα οποία ανήκε στον φίλτατο Gelino. Το άτομο που έκανε την επιλογή, είχε την ευαισθησία να παραθέσει σε κάθε απόσπασμα το url απο το οποίο αυτό προήλθε (ως πηγή), καθώς και το ψευδώνυμο του εκάστοτε συντάκτη. Μέχρι εδώ καλά.
Παρέλειψε όμως το άτομο αυτό (δε γνωρίζω κατά πόσον πρόκειται περί δημοσιογράφου ή όχι) να ζητήσει κάποιου είδους έγκριση απο τους συντάκτες των κειμένων. Έστω μέσω email... Έστω τυπικά...
Αποτέλεσμα: Ο Gelinoς, ο οποίος για τους δικούς του λόγους δεν ήθελε με την καμία να μάθουν οι γύρω του οτι διατηρούσε blog, προκειμένου να εκτεθεί ανεπανόρθωτα σε φίλους, γνωστούς και συναδέλφους, αναγκάστηκε να σβήσει τα πάντα και να αποχωρήσει απο την όλη ιστορία των blogs σαν κυνηγημένος... Ήταν ανάγκη;
Μυστήριο τραίνο το blog τελικά...
Γιατι, ενώ άλλοι γράφουν για ό,τι θα συζητούσαν χαλαρά και με τους φίλους τους (π.χ. η φιλενάδα μου η Κατρίν - είτε τη διαβάζεις, είτε την ακούς, ένα και το αυτό! ;>>), υπάρχουν και ορισμένοι που, ¨πατώντας" στην ανωνυμία που τους προσφέρει το μέσο, μπορεί να εκφράσουν σκέψεις που ίσως δε θα είχαν την άνεση ή τη δυνατότητα να ξεφουρνίσουν σε φάση face to face. Δεν είναι κακό, απλώς καλύπτει μια διαφορετική ανάγκη. Και το outing σε τέτοιες περιπτώσεις μπορεί να αποβεί απο απλά δυσάρεστο (όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση) έως και απόλυτα καταστροφικό (λ.χ. στην περίπτωση ενός παντρεμένου gay με 5 κουτσούβελα).
Γιατί τα γράφω όλα αυτά;
Σίγουρα όχι για να κάνω το δικηγόρο του Gelial. Το παιδί τα είπε πολύ πιο ωραία μόνο του και φαίνεται μάλιστα απολύτως κατασταλαγμένος στην απόφασή του να το κλείσει το μαγαζάκι-γωνία και μπράβο του. Μόνο και μόνο γι' αυτή του τη στάση μετανιώνω που δεν έκατσε να γνωριστούμε...
Αν όμως μπορεί ο καθένας απο εμάς να δει αύριο-μεθαύριο ένα κείμενό του να κρέμεται φάτσα κάρτα στο περίπτερο, καλό θα ήταν να το γνωρίζουμε και να λάβουμε τα μέτρα μας, ήτοι:
- Όσοι δεν το επιθυμούν, να ψαχτούν ως προς το θέμα του copyright και γενικώς να φυλάγονται.
- Όσοι το επιθυμούν, πάλι, να βάλουν τα δυνατά τους, να γράφουν όσο το δυνατόν πιο σούπερ ντούπερ / προκλητικά / αμφιλεγόμενα (ό,τι μπορεί ο καθείς) ποστάκια - ε, και κανά καλό κονέ δε βλάπτει σε τέτοιες περιπτώσεις... ;>

12 comments:

mkrous said...

1)H alitheia einai oti an dimosiefseis keimeno tou opoiou exei allos tin patrotita exei to dikaiwma na sou pei na to katevaseis estw kai an kapoios prepei na einai stokos gia na kanei kati tetoio.
2)Vevaia yparxei kai to anapodo. Oso imoun sintonistis se megalo elliniko forum gnwsto periodiko mas eklepse arthra kai parousiaseis mas, kai tous anagkasame na valoun notice se epomeno teyxos giati den thelame na to pame dikastika.

Effie said...

Astarte, απ' ό,τι έχω καταλάβει το θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων στο Internet είναι θολό και πονεμένο. Δεν ξέρω σε ποιό βαθμό σε κατοχυρώνει η αναφορά του copyright, έχεις δίκιο πάντως: δεν απαιτεί τίποτα το ιδιαίτερο και καλό είναι να το βάζουμε στα κείμενά μας - ποτέ δεν ξέρεις απο τι μπορεί να σε γλιτώσει...

Effie said...

Μακούλη μου, υποθέτω πως εφόσον αναφέρεται η πηγή, υπάρχει κάποια πλαγιογράφηση ή κάπως τέλος πάντων δηλώνεις οτι αυτό που παραθέτεις δεν είναι πνευματική σου ιδιοκτησία, δε μπορούν να σε ενοχλήσουν. Απο την άλλη πάλι, στη δουλειά μου έχω δει κι έχω ακούσει τη λογοκλοπή της αρκούδας (ακόμη και σε κείμενα κατοχυρωμένα με συμβολαιογραφική πράξη!), οπότε μπάχαλο...

Το θέμα εδώ όμως έχει να κάνει περισσότερο με privacy. Δηλ. εφόσον αποφασίζει ένα έντυπο να ασχοληθεί με κάτι εξ ορισμού προσωπικό όπως τα blogs, είναι νομίζω κοινή λογική να έχει την ευαισθησία να μην κλείνει σπίτια...

Effie said...

χιχιχι!
Μη σκας καλή μου - συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες!

YO!Reeka's said...

σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια, ειλικρινά με συγκινείς πολύ. ξέρω ότι τα λες με καλή καρδιά και όχι για να μου κάνεις το δικηγόρο. να είσαι καλα

Effie said...

Kale ti les - anytime!

Katerina said...

Άπαπαπαααααα
Καλέ Σικάγο καταντήσαμε!
Αυτό το ηλίθιο τρεντ με τις εφημερίδες να κάνουν trolling στο ίντερνετ και να κλέβουν κείμενα από δω και από κει (μήπως θέλουνε να τους πούμε και συγνώμη και ευχαριστώ πολύ;;; Μαλάκες.) έχει καταντήσει αηδία. Ρώτα με ρε κύριος, θέλω;;; Αλλιώς να πάνε να βρουν άτομα να πληρώνουν για να τους γράφουν άρθρα. Αει σιχτίρ.
Α παρεμπιπτόντως, καλέ Εφάκι, τι λες στον κόσμο, θα νομιζει (ο κόσμος) ότι μόνο για γκομενάκια και για πύτσες μπλε ξέρουμε να μιλάμε...
Γειά σου Μακούληηηηηη :D

Effie said...

Άστα Κατρίν μου - αμέρικαν ΜΠαρ έχουμε γίνει...

Καλέ εγώ στο στυλ αναφέρομαι, όχι στο περιεχόμενο (αν & δε βρίσκω τίποτα κακό στο να μιλάμε για γκομενάκια και πύτσες, αλλά λέμε τώρα...)

Μάτσαμούτσα!

Katerina said...

Ούτε και εγώ Εφάκι μου, αλλά ο κόσμος είναι κακός. Πολύ κακός! Και βλάκας! Τώρα μιλάμε για ένα μεγάλο ποσοστό, έτσι; Μην το πάρει κανείς προσωπικά!
Πάντως εγώ μάλλον είμαι ασφαλής από εφημερίδες, με τόσες πύτσες και τόσα ξεκατινιάσματα. Λες να βάζουμε εγκάθετη μία βρισιά σε κάθε ποστ, ασχέτως περιεχομένου, για περισσότερη ασφάλεια;;

Effie said...

Μα πολύ βλάκας όμως!

Δεν ειν' κακή ιδέα το τσόντα-μπινελίκι - λές?!

Αλλάξαμε και φωτό βλέπω κυρία μου εεε; Πολύ Δυναστεία ;>>

Katerina said...

Πςςςςς δεν μου πάει;; Καλέ πες, ίδια δεν είμαι;;
Είναι η absolutely fabulous Patsy. :D

Effie said...

Καλέ ολόιδια!
Αφού για μια στιγμή σε μπέρδεψα!!!

;ΡΡΡΡ